logowanie rejestracja
logo szroty.pl
Ogólnopolska baza punktów sprzedaży części używanych i stacji demontażu!

Dodaj bezpłatny wpis, całkowicie za darmo, na zawsze !

aktualnie zarejestrowanych: 1125 punktów

30.06.2014

Renowacja starego pojazdu – jak się za to zabrać?

Stare samochody i motocykle posiadają ogromny urok, przyciągają uwagę otoczenia i ożywiają wspomnienia wielu osób. Klasyki po renowacji to ogromna duma ich współczesnych właścicieli, ale żeby nadać im godny wygląd należy poświęcić temu wiele trudu.

Wstęp do prac

Przed rozpoczęciem renowacji należy dokładnie przyjrzeć się danemu pojazdowi i ocenić zakres niezbędnych prac. Może okazać się, że pojazd potrzebuje jedynie niewielkich napraw i odświeżenia lakieru. Prawdopodobnie jednak nie obejdzie się bez poważniejszej odbudowy. Wszystko zależy od stopnia kompletności i zużycia poszczególnych elementów. Trzeba się liczyć z tym, że zdobycie niektórych część może przysporzyć nieco kłopotu i pochłonie sporo czasu. Renowację można zlecić wyspecjalizowanym firmom, które zawodowo się tym zajmują. Niektórzy wolą przeprowadzić tą swoistą metamorfozę własnoręcznie, ewentualnie niewielki zakres prac zlecić specjalistom wyposażonym w odpowiednie zaplecze techniczne. Odnawianie pojazdów może okazać się wspaniałym hobby.

Zakres czynności

Wachlarz niezbędnych prac może być bardzo szeroko. Od rekonstrukcji elementów nadwozia, przez piaskowanie elementów nadwozia i podwodzia, zabezpieczenie części przed korozją, naprawę instalacji elektrycznej, remont silnika, odświeżenie tapicerki, na lakierowaniu skończywszy. Ostatnim etapem jest jazda testowa. Wówczas może okazać się, że nad niektórym elementami należy jeszcze popracować. Po ostatnim szlifie można cieszyć się rewelacyjnym klasykiem.

Dokumentacja

Dobrze jest dokumentować wszystkie etapy renowacji przy pomocy zdjęć. Będzie to niezmiernie przydatne przy ponownym składaniu zdemontowanych części. Dobrą praktyką jest też podpisywanie poszczególnych elementów i przechowywanie każdego z podzespołów osobno. Ponadto, wspaniale jest porównać zdjęcie pojazdu sprzed i po renowacji oraz ocenić w ten sposób stopień metamorfozy jaka się dokonała.

Zabytek i samochód kolekcjonerski

Samochód w ewidencji zbytów może znaleźć się, gdy ma co najmniej 25 lat. Samochody kolekcjonerskie uzyskują ten status, gdy od produkcji minęło co najmniej 30 lat. Ponadto samochody muszą mieć w większości oryginalne części (w 75%), bierze się tu pod uwagę głównie najważniejsze podzespoły pojazdu. Samochody co najmniej 25 letnie można zarejestrować jako zabytkowe także w kilku innych przypadkach. Przykładami są sytuacje, gdy pojazd przestawia unikalne rozwiązania konstrukcyjne, był związany z ważną osobą lub istotnym osiągnięciem sportowym.

Udana renowacja, chociaż kosztowna, czaso i pracochłonna daje ogromną satysfakcję i napawa dumą z posiadania unikatowego pojazdu z duszą.


< POWRÓT DO LISTY
BOX SPONSOROWANY
PROMUJ SWOJĄ FIRMĘ
x

Regulamin



Akceptuje
Witryna korzysta z plików cookie w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zapoznałem się i akceptuje