logowanie rejestracja
logo szroty.pl
Ogólnopolska baza punktów sprzedaży części używanych i stacji demontażu!

Dodaj bezpłatny wpis, całkowicie za darmo, na zawsze !

aktualnie zarejestrowanych: 1125 punktów

17.02.2015

Jak walczyć z korozją samochodu?

Ogniska korozyjne to bolączka wielu właścicieli pojazdów. Napawa skorodowanych elementów możne okazać się bardzo kosztowana, dlatego zdecydowanie lepiej zapobiegać korozji. Zastanówmy się, gdzie szukać pierwszych oznak korozji i co zrobić jeżeli je odkryjemy?

Jakie elementy atakuje najczęściej?

Na rdzewienie najbardziej narażone są nisko usytuowane elementy samochodu: nadkola, progi i dolne krawędzie drzwi. Dzieje się tak, ponieważ są to miejsca, gdzie w zimie najbardziej osadza się sól i piasek z dróg. Jak wiadomo sól drogowa może znacznie przyspieszyć korozję. Te elementy pojazdu są też zagrożone uderzeniami kamieni wypadających spod kół. Przez co, to właśnie tu można spotkać najwięcej odprysków i zarysować lakieru. Czyli miejsc, gdzie pod wpływem wilgoci metal utlenia się bardzo łatwo. Rdza to dość powszechny problem. Niektóre modele samochodów, zwłaszcza starszych roczników, słyną z tego, że określone ich elementy korodują nagminnie. Jest to wina producentów, którzy akurat tych elementów nie zabezpieczyli odpowiednio przed rdzą już na etapie produkcji. Rdza łatwo pojawia się też w przypadku aut powypadkowych, gdzie oryginalne zabezpieczania antykorozyjne zostały naruszone w czasie napraw blacharskich.

Jak zapobiegać?

Ustrzec swój samochód przed korozją nie jest łatwo. Najtrudniej mają kierowcy poruszający się po mieście i głównych trasach, gdzie soli na drogach jest najwięcej. Pomocna może okazać się konserwacja samochodu. Czyli pokrycie zagrożonych części samochodu specyfikiem mającym za zadanie stworzenie swoistej bariery przeciw czynnikom przyspieszającym rdzewienie. Konserwacja nie daje stu procentowej pewności ochrony jednak znacząco obniża prawdopodobieństwo wystąpienia korozji. Do podwozia zazwyczaj stosuje się substancje ropopochodne, a do nadwozia preparaty na bazie wosku lub oleju. Warto wiedzieć, że stosując do ochrony podwozia specyfiki mające w składzie kauczuk lub masę bitumiczną dodatkowo zyskamy izolację przed hałasem. Jeżeli rdza już dopadnie samochód, to ważne jest wczesne dostrzeżenie oznak korozji i bieżące ich usuwanie.

Jak usuwać?

Zdecydowanie lepiej przeciwdziałać niż naprawiać. O ile z niewielkimi ogniskami korozji można walczyć samemu, o tyle naprawę większych powierzchni lepiej powierzyć specjaliście. W czasie naprawy ważna jest dokładność. Zaczyna się od zabezpieczenia miejsc wokół okniska rdzy np. folią i taśmą. Następnie trzeba zeszlifować zarówno lakier, rdzę jak i podkład. Miejsca szlifowania należy oczyścić i odtłuścić. Wówczas można nałożyć podkład. Ubytki uzupełnia się szpachlą, a całość maluje lakierem o odpowiednio dobranym odcieniu. Sposobem na walkę z rdzą jest też wymiana elementów nią objętych. Kupuje się nowe lub używane lecz w dobrym stanie drzwi, klapy bagażnika, maski lub inne komponenty, nadaje im właściwy kolor i montuje. Trudniejsza jest wymiana progów, bo ich nie można tak porostu odkręcić i wymienić. Skorodowane progi trzeba wyciąć, a nowe przyspawać. Po zeszlifowaniu spawów do pracy może przystąpić lakiernik.

Rdza to problem w wielu samochodach. Dotyka nie tylko tych najstarszych modeli, może pojawić się już w kilkuletnich pojazdach. Sprzyjają jej uszkodzenia lakieru, sól z dróg i wilgoć.


< POWRÓT DO LISTY
BOX SPONSOROWANY
PROMUJ SWOJĄ FIRMĘ
x

Regulamin



Akceptuje
Witryna korzysta z plików cookie w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zapoznałem się i akceptuje